dtp-auto
 

    Стягнення збитків за пошкоджений автомобіль після дорожньо-транспортної пригоди зі страхової компанії має певні особливості.

     Адвокат по ДТП в м. Харкові допоможе розібратися із питанням визначення розміру страхової виплати після ДТП за полісом ОСЦПВ — «автоцивілка».

      Перш за все, страхова компанія здійснює страхову виплату, розмір якої розраховується у встановленому законом порядку, а саме Законом України “Про загальнообовʼязкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” (далі — Закон), а не відшкодовує заподіяні збитки.

     В той час, як дійсні витрати на ремонт автомобіля, що необхідно зробити власнику автомобіля, в більшості випадків є вищими, ніж розмір отриманої страховки.

      Навіть якщо у водія-винуватця ДТП немає страхового полісу ОСЦПВ – то ми можемо допомогти отримати страхову виплату через МТСБУ.


Отже, отриманої страховки не завжди вистачає для ремонту автомобіля, пошкодженого через ДТП у зв’язку із наступним.


  1. Страхова компанія сплачує страховку із урахуванням коефіцієнту фізичного зносу.

      Коли автомобіль не новий та він використовувався певний час, то він втрачає у своїй вартості. Також втрачають вартість і його окремі деталі, цей показник і є коефіціентом зносу.

     Для автомобіля знос починають рахувати, якщо є хоча б одна із наступних умов:

      Суть цього коефіцієнту зносу зводиться до того, що страхова виплачує не 100 відсотків вартості пошкодженої деталі, а лише 30 %, або 50 %, або 70 % від повної вартості нової деталі, в залежності від значення цього коефіцієнту. Відповідно і зменшується загальний розмір страхового відшкодування. Наприклад, новий бампер автомобіля коштує 10 000 грн., а якщо цей автомобіль 2016 року (на момент ДТП йому було вже 8 років) – то страхова виплатить 5 000 грн. (при застосуванні коефіцієнту 0,5).

     Що робити? Завжди необхідно ретельно перевіряти обґрунтованість застосування страховою компанією коефіцієнту зносу. При необхідності можна замовити незалежну товарознавчу експертизу, для визначення дійсного розміру матеріального збитку, що було спричинено власнику автомобіля через ДТП.

     Якщо страхова компанія вірно розрахувала цей коефіцієнт зносу, а реальний ремонт вийшов набагато дорожче, то цю різницю вам має сплатити винуватець ДТП. Для початку можна винуватцю відправити претензію із обґрунтуванням суми збитку, що не була покрита страховою компанією.

     Якщо винуватець відмовиться оплатити ваші збитки добровільно – то можна звернутися до суду із позовом про відшкодування матеріальної і моральної шкоди через ДТП. Всі судові витрати (в тому числі і витрати на адвоката) – можна покласти на винуватця.

  1. Наявність скритих пошкоджень автомобіля.

     Не завжди представник страхової компанії фіксує всі пошкодження, інколи, де-які пошкодження автомобіля можна встановити тільки після проведення певного ремонту, чи після зняття певних деталей.

      Що робити?  В такому випадку необхідно додатково повідомляти про це у страхову компанію, та наполягати, щоб представник страхової компанії додатково склав акт огляду та зафіксував пошкодження.

      Цей коефіцієнт зносу НЕ застосовується, якщо автомобіль молодше вказаного віку, коли жодна деталь не ремонтувалася та не фарбувалася, а також на автомобілі немає істотних пошкоджень.

  1. Страхова компанія не платить ПДВ (податок на додану вартість), якщо ви не пред’явите у страхову компанію квитанцію про сплату цього податку.

       Що робити? Якщо страхова компанія вираховувала із страхової виплати ПДВ, а у послідуючому ви його сплатили, то ви можете надати у страхову компанію квитанції про сплату цоього податку – в такому випадку страхова компанія зобов’язана буде доплатити страховку в розмірі цього податку.

  1. Наявність франшизи.

Треба дивитися страховий поліс винної у ДТП особи – там зазначений розмір франшизи. Цю франшизу страхова не платить, її сплачує винна у ДТП особа.

5. Замало кому відомо, але страхова компанія також зобов’язана також здійснювати відшкодування наступних витрат.
  1. з пошкодженням чи фізичним знищенням транспортного засобу;
  2. з пошкодженням чи фізичним знищенням доріг, дорожніх споруд, технічних засобів регулювання руху;
  3. з пошкодженням чи фізичним знищенням майна потерпілого;
  4. з проведенням робіт, які необхідні для врятування потерпілих у результаті дорожньо-транспортної пригоди;
  5. з пошкодженням транспортного засобу, використаного для доставки потерпілого до відповідного закладу охорони здоров’я, чи забрудненням салону цього транспортного засобу;
  6. з евакуацією транспортних засобів з місця дорожньо-транспортної пригоди.

Це зазначено у статті 28 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

        Що робити? Якщо водій-потерпілий, наприклад викликав евакуатор та перевіз свій автомобіль до СТО, то за умови надання потерпілим квитанції про сплату послуг евакуації його автомобіля – страхова зобов’язана буде відшкодувати і ці витрати.