1 січня 2025 року почали діяти зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів» — збільшилася вартість страхового полісу ОСЦПВ на автомобіль, збільшилися ліміти відповідальності страховика, та змінилися умови виплати страховки за пошкоджений автомобіль.
Мета цих змін — щоб потерпілі внаслідок ДТП швидше отримували страхову виплату та в повному обсязі, про те це неминуче веде до збільшення вартості страхових полісів.
Отримати консультацію адвоката по ДТП — набирай зараз —
068-203-23-23
Основні зміни для водіїв у страхуванні за «автоцивілкою» у 2025 році наступні.
1. Підвищення лімітів страхового відшкодування.
Закон передбачає поступове підвищення максимальних розмірів страхового відшкодування до рівня ЄС. Вже з 1 січня 2025 року ліміт виплат за шкоду життю та здоров’ю підвищується до 500 000 грн. (було 260 тис. грн.), а за шкоду майну — до 250 000 грн. (було 160 тис. грн.).
2.Скасовано державне регулювання цін на продаж страхових полісів «автоцивілки».
Тепер запроваджено визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Також враховується історія водія в попередніх періодах страхування, наявність чи відсутність ДТП або наявності збитків у минулому. Ціна за страховий поліс суттєво підвищиться.
3. Модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою.
Раніше ця опція була необовʼязковою. Тепер потерпілий буде звертатися за страховою виплатою після настання ДТП до «свого» страховика, з яким у нього укладений страховий договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП.
Отже, відтепер у кожного водія є зʼявиться зацікавленість придбати поліс у перевіреного та платоспроможного страховика, бо саме до нього потрібно буде звертатися в разі ДТП.
4. Розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля.
Для розрахунку вартості ремонту авто беруться нові запчастини, дозволені заводом-виробником. Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком більше 5 років розрахунку вартості ремонту враховуються запчастини-аналоги. Страховик зобов’язаний буде надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплата здійснюватиметься на поточний/платіжний рахунок.
5. Скасування франшизи.
Новий закон забороняє застосовувати франшизу в договорах ОСЦПВВНТЗ. Франшиза — це частка коштів, яку застрахований водій мав сплачувати самостійно — до 2025 року — можна було обрати франшизу у розмірі 1000 грн., 2500 грн., 3500 грн., та страховка внаслідок цього коштувала дешевше. Зараз франшиза — нуль, що також трохи збільшить вартість полісу ОСЦПВ.
6. Залишаються чинними знижки на поліс автоцивілки для окремих категорій пільговиків у розмірі 50 %.
Зокрема, для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи.
Мін’юст звертає увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовується виключно щодо забезпечення авто, які не використовуються з метою надання платних послуг перевезення пасажирів (в режимі таксі) або перевезнення вантажу та мають обсяг двигуна до 2500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів).
7. Ліміт страхового відшкодування за Європротоколом буде скасовано.
При цьому такий ліміт за Європротоколом (спільним повідомлення про ДТП) планується встановити Нацбанком у подальшому.
Запитати АДВОКАТА по ДТП в Харкові в on-line ЧАТІ Telegram — МОЖНО ТУТ.