У зв’язку із великою кількостю відвідувачів форум для водіїв було розташовано на окремому сайті, нижче посилання.
Ссылка на ФОРУМ для водителей 2024 — чтоб найти похожую тему и обсуждение дела о ДТП, найти порядок и сроки страховых выплат по полису ОСАГО (автогражданка), узнать отзывы о страховых компаниях Украины и о том, как они выплачивают страховки, а также если полицейский составил протокол по ст. 130 КУпАП, и другие «автодорожные» дела — с 10 апреля 2023 года нужно перейти по этой ссылке.
Также здесь вы можете зарегистрироваться на форуме и задать свой вопрос. Обращаем Ваше внимание, что ответы актуальны на дату публикации ответа.
При спілкуванні на Форумі просимо вас вести себе пристойно та бути вічливим один із одним!
Вы можете задать свой вопрос нашим экспертам или найти решение вопроса среди тем в форуме!
Правила перевезення дитини у транспортному засобі, -коли потрібно автокресло?
Цитата: Автоадвокат от 02.09.2018, 16:10Уявімо експеримент: три дорослих манекени і один дитячий (шестирічний вагою 22 кг). Двоє дорослих "сядуть" попереду не пристебнуті, а "дитина" на «колінах» останнього дорослого манекену - позаду. Авто розіб’ють на швидкості 50 км / год. Результати виявляться несподіваними, шансів вижити не буде ні у кого, при цьому один з дорослих навалиться всім тілом на пристебнуту дитину і у прямому сенсі її «роздушить». На жаль кінцівка не втішна. І тільки вдумайтеся, якби водій та пасажири сідали в машину з пристебнутими пасками безпеки- вдалося б запобігти наслідкам і у першому, і у другому випадках.
Якщо уважно прослідкувати статистику, то згідно з інформацією Всесвітньої організації охорони здоров'я, використання автокрісел знижує смертність дітей у разі ДТП на 54%.
Перш ніж дослідити правила перевезення дітей в Україні пропоную короткий тревел інших країн світу. У Європі діють дуже жорсткі правила перевезення дітей в автомобілі. Так, наявність автокрісел для дітей в машині є обов’язковою умовою. Від країни до країни можуть варіюватися лише суми штрафів та вимоги.
Загальною рекомендацією є використання автокрісел для дітей, поки їм не виповниться 12 років або вони не досягнуть 145 см у висоту.
Щодо України, то у відповідності до п. 21.11 Правил дорожнього руху України передбачується, що дітей, зріст яких менше 145 см, або тих, що не досягли 12-річного віку забороняється перевозити у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу. Але що таке спеціальні засоби законодавство уточнення не дає, адже це може бути і подушка, яка міцно прилягає до сидіння, і робить дитину вищою свого зросту, що дозволяє пристебнути паском безпеки, може бути маленьке кімнатне крісло, яке виконує в даному випадку тотожну функцію.
З цього приводу від 13.07.2017 року Проектом Закону №6720 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо безпечного перевезення дітей в автотранспортних засобах)» група народних депутатів пропонувала запровадити адміністративну відповідальність за перевезення дітей в автомобілях без спеціальних пристосувань, в якому мова йде виключно про питання безпечного перевезення, пропонувалося:-Доповнити «Стаття 121-3. Порушення водієм правил перевезення дітей» Перевезення дітей під час руху на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, без використання: дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, - у віці до п'яти років; дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, інших засобів (спеціальних подушок для сидіння, додаткових сидінь), що дозволяють безпечно пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією транспортного засобу, - у віці від п'яти до дванадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.»-Доповнити ч.2 статті 16 Закону України «Про дорожній рух» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 31, ст.338) доповнити новим абзацом такого змісту: «під час руху на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, перевозити дітей з використанням: дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, - у віці до п'яти років; дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, інших засобів (спеціальних подушок для сидіння, додаткових сидінь), що дозволяють безпечно пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією транспортного засобу, - у віці від п'яти до дванадцяти років.» Загалом цей документ на даний час так і залишається законопроектом, який ніякої юридичної сили не має.Наразі Інспектори поліції складають протоколи щодо автомобілів «без спеціально обладнаного дитячого сидіння», а саме порушення п.21.11 ПДР, та притягнення до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 122 КУпАП. Але суди в основному накладають адміністративні стягнення в даному випадку у вигляді попередження:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/3321323
http://reyestr.court.gov.ua/Review/3321303
Нажаль, законодавство та правила Дорожнього руху України з цього приводу не втішні, та ті водії, які перевозять малолітню дитину без спеціального обладнання в транспортному засобі зазвичай уникають відповідальності. Тому у даному випадку відповідальність за життя куди більша, ніж відповідальність за статтю КУпАП.
Уявімо експеримент: три дорослих манекени і один дитячий (шестирічний вагою 22 кг). Двоє дорослих "сядуть" попереду не пристебнуті, а "дитина" на «колінах» останнього дорослого манекену - позаду. Авто розіб’ють на швидкості 50 км / год. Результати виявляться несподіваними, шансів вижити не буде ні у кого, при цьому один з дорослих навалиться всім тілом на пристебнуту дитину і у прямому сенсі її «роздушить». На жаль кінцівка не втішна. І тільки вдумайтеся, якби водій та пасажири сідали в машину з пристебнутими пасками безпеки- вдалося б запобігти наслідкам і у першому, і у другому випадках.
Якщо уважно прослідкувати статистику, то згідно з інформацією Всесвітньої організації охорони здоров'я, використання автокрісел знижує смертність дітей у разі ДТП на 54%.
Перш ніж дослідити правила перевезення дітей в Україні пропоную короткий тревел інших країн світу. У Європі діють дуже жорсткі правила перевезення дітей в автомобілі. Так, наявність автокрісел для дітей в машині є обов’язковою умовою. Від країни до країни можуть варіюватися лише суми штрафів та вимоги.
Загальною рекомендацією є використання автокрісел для дітей, поки їм не виповниться 12 років або вони не досягнуть 145 см у висоту.
Щодо України, то у відповідності до п. 21.11 Правил дорожнього руху України передбачується, що дітей, зріст яких менше 145 см, або тих, що не досягли 12-річного віку забороняється перевозити у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу. Але що таке спеціальні засоби законодавство уточнення не дає, адже це може бути і подушка, яка міцно прилягає до сидіння, і робить дитину вищою свого зросту, що дозволяє пристебнути паском безпеки, може бути маленьке кімнатне крісло, яке виконує в даному випадку тотожну функцію.
З цього приводу від 13.07.2017 року Проектом Закону №6720 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо безпечного перевезення дітей в автотранспортних засобах)» група народних депутатів пропонувала запровадити адміністративну відповідальність за перевезення дітей в автомобілях без спеціальних пристосувань, в якому мова йде виключно про питання безпечного перевезення, пропонувалося:-Доповнити «Стаття 121-3. Порушення водієм правил перевезення дітей» Перевезення дітей під час руху на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, без використання: дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, - у віці до п'яти років; дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, інших засобів (спеціальних подушок для сидіння, додаткових сидінь), що дозволяють безпечно пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією транспортного засобу, - у віці від п'яти до дванадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.»-Доповнити ч.2 статті 16 Закону України «Про дорожній рух» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 31, ст.338) доповнити новим абзацом такого змісту: «під час руху на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, перевозити дітей з використанням: дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, - у віці до п'яти років; дитячих утримуючих пристроїв, відповідних вазі та зросту дитини, інших засобів (спеціальних подушок для сидіння, додаткових сидінь), що дозволяють безпечно пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією транспортного засобу, - у віці від п'яти до дванадцяти років.» Загалом цей документ на даний час так і залишається законопроектом, який ніякої юридичної сили не має.Наразі Інспектори поліції складають протоколи щодо автомобілів «без спеціально обладнаного дитячого сидіння», а саме порушення п.21.11 ПДР, та притягнення до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 122 КУпАП. Але суди в основному накладають адміністративні стягнення в даному випадку у вигляді попередження:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/3321323
http://reyestr.court.gov.ua/Review/3321303
Нажаль, законодавство та правила Дорожнього руху України з цього приводу не втішні, та ті водії, які перевозять малолітню дитину без спеціального обладнання в транспортному засобі зазвичай уникають відповідальності. Тому у даному випадку відповідальність за життя куди більша, ніж відповідальність за статтю КУпАП.