xcar-crack-windshield-penalty.jpg.pagespeed.ic.HUR_bRDbNF

Клієнт К. звернувся в компанію «АвтоАдвокат» за правовою консультацією. Обставини справи: Клієнт К. керував автомобілем, який використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, що має подряпину на вітровому склі.

Питання: чи може поліцейський патрульної поліції виписати постанову про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 121 КУпАП за подряпину на вітровому склі?

Адміністративне стягнення, яке передбачено за дане порушення за ч. 2 ст. 121 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 680 (шістсот вісімдесят) гривень в дохід держави.

Але це ще не все. Якщо такий водій не оскаржить цей штраф і протягом року вчинить будь-яке інше порушення по ч.1-3 ст. 121 КУпАП (різні несправності автомобіля, переобладнання з порушенням, відсутність техогляду тощо), то це вже повторність та йому загрожує вже позбавлення права керування на строк від 3-х до 6-ти місяців або адміністративний арешт на строк від 5-ти до 10-ти діб.

Щодо обставин даної фабули:

Важливо знати, що в ПДР відсутня заборона керувати транспортним засобом при наявності тріщини на вітровому склі. Працівники патрульної поліції, під час складання постанови про адміністративне правопорушення, посилаються на вимоги ДСТУ-3649-2010, але це безпідставно, оскільки перелік несправностей, які передбачені ПДР України та при яких заборонена експлуатація транспортного засобу, носить вичерпний характер, а в пунктах 31.3 та 31.4 Правил дорожнього руху відсутнє посилання на ДСТУ-3649-2010.

Що ж таке національний стандарт ДСТУ-3649-2010?

Цей стандарт поширюються на колісні транспортні засоби категорій M, MG, N, NG, O, призначені для перевезення вантажів та (або) пасажирів, а також на КТЗ, які за своєю конструкцією та обладнанням призначені для виконання спеціальних робочих функцій, або призначені для перевезення пасажирів чи вантажів певних категорій, на дорогах загального користування.

Стандарт не поширюється на КТЗ:

— максимальна швидкість яких за конструкцією не перевищує 25 км/год;

— призначені для виконання транспортних дій винятково поза дорогами загального користування;

— для спортивних змагань та військових цілей.

Вимоги національного стандарту ДСТУ-3649-2010 не допускають наявність тріщини завдовжки більш як 50 мм на вітровому склі в зоні «роботи склоочисників транспортного засобу». Наявність тріщини на вітровому склі в зоні роботи склоочисників транспортного засобу погіршують його прозорість.

Згідно ДСТУ 3649: 2010 пункт 6.8.5: не дозволяються тріщини і відколи на вітровому склі в зоні роботи склоочисників. Тобто якщо у вас тріщина в кутку скла або нижче склоочисників, то водій не порушує вимоги зазначеного ДСТУ, а тим більше, його не можна притягнути до відповідальності за ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

 ВИСНОВОК: Наявність тріщини/подряпини на вітровому склі згідно з нормами ПДР не забороняє його експлуатацію, що в свою чергу, виходячи з визначень ч. 2 ст.121 КУпАП, виключає можливість притягнення до адміністративної відповідальності за цією нормою КУпАП.

Практика судів з цього питання є виграшною: (приклади: адміністративні позови водіїв, на яких виписували постанову про адміністративні правопорушення, задоволено в повному обсязі, та постанови поліцейських про накладення штрафу були судом скасовані):

 

У випадку наявності питань з приводу оскарження постанов поліцейських про накладення штрафу, ВИ МОЖЕТЕ ЗВЕРНУТИСЯ до наших спеціалістів ЗА ЮРИДИЧНОЮ ДОПОМОГОЮ.