Поліцію можуть зобов’язати складати адміністративні протоколи при будь-якому порушення ПДР – відповідний проект № 7188  зареєстрований 9 жовтня 2017 року у ВРУ. 

Метою цього законопроекту є відновлення обов’язковості складання інспектором поліції протоколу у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, та адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі, що дасть фактично можливість скористатися громадянам своїми правами, передбаченими ст. 268 КУпАП, в тому числі і правом на захист.

Автори законопроекту зазначають, що на теперішній час відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 258 КУпАП протокол не складається у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, та адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі.

Протоколи не складаються і в інших випадках, коли відповідно до закону штраф накладається і стягується, а попередження оформлюється на місці вчинення правопорушення.

Відтак, в більшості випадків протокол про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху не складається, а відразу виноситься постанова, що повністю суперечить завданням КУпАП, викладенні у статті 1 вищезазначеного Кодексу.

Так, описаний порядок щодо не складання протоколу про адміністративне правопорушення є тотальним порушенням вимог статті 268 КУпАП («Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності»).

Прийняття Законопроекту дасть можливість відновити право водіїв транспортних засобів на вимогу скласти уповноваженою посадовою особою  протоколу про адміністративне правопорушення, а також приведення положень КУпАП до вимог закріплених у принципі 6 Рекомендацій № R (91) 1 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам щодо адміністративних санкцій від 13.02.1991р., що вимагає забезпечення права особи, що притягається до адміністративної відповідальності, на правовий захист, в тому числі: знати про можливість застосування до неї адміністративної санкції та про факти, в яких вона обвинувачується; мати достатній час для підготовки свого правового захисту; отримати інформацію про характер доказів, зібраних проти неї; мати можливість висловитися перед оголошенням рішення про санкцію.