У зв’язку із великою кількостю відвідувачів форум для водіїв було розташовано на окремому сайті, нижче посилання.

Ссылка на ФОРУМ для водителей 2024 — чтоб найти похожую тему и обсуждение дела о ДТП, найти порядок и сроки страховых выплат по полису ОСАГО (автогражданка), узнать отзывы о страховых компаниях Украины и о том, как они выплачивают страховки, а также если полицейский составил протокол по ст. 130 КУпАП, и другие «автодорожные» дела — с 10 апреля 2023 года нужно перейти по этой ссылке.

Также здесь вы можете зарегистрироваться на форуме и задать свой вопрос. Обращаем Ваше внимание, что ответы актуальны на дату публикации ответа.

При спілкуванні на Форумі  просимо вас вести себе пристойно та бути вічливим один із одним! 

Вы можете задать свой вопрос нашим экспертам или найти решение вопроса среди тем в форуме!

Навигация Форума
Вы должны войти, чтобы создавать сообщения и темы.

Зміни у автострахуванні почнуть діяти із 1 січня 2025 року. Що чекає водіїв?

  Новий Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» набрав чинності сьогодні, 20 червня 2024 року, але цей закон почне діяти із 1 січня 2025 року.

Головна мета цього закону — вирішити наступні існуючі проблеми у страхових виплатах після ДТП за страховим полісом ОСЦПВ –

— недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодування шкоди, завданої через ДТП;

— низький ліміт відповідальності страховика (зараз 160 000 грн. — за пошкоджений автомобіль, що вочевидь, замало для повного відшкодування шкоди та ремонту пошкодженого автомобіля, та 320 000 грн. за шкоду здоров’ю);

— державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування;

—  низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю.

Що нового в Законі для водіїв по страхуванню за «автоцивілкою», та які зміни будуть із 2025 року:
  • поступово підвищити розміри  обов’язкових максимальних лімітів страхових сум за страховим полісом ОСЦПВ (страховка після настання ДТП) до розмірів, встановлених у країнах Європейського союзу. 

Зараз також можна додатково придбати підвищення ліміту відповідальності — замість стандартного 160 000 грн., можна докупити підвищення ліміту страхової компанії до 500 000 грн., або до 1 000 000 грн., але це необов’язково, та мало хто із водіїв це робить. Разом із тим, це досить дієвий механізм по захисту прав водія в частині перекладення відповідальності на страхову компанію та підвищення лімітів відповідальності до 500 000 грн., замість законодавчо встановлених 160 000 грн.

Так, в новому Законі передбачено поетапно, протягом двох років, збільшити ці суми за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб, а за шкоду, завдану майну потерпілих осіб (набагато більше, ніж зараз — 160 000 грн.), та до 2 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб;

  • запровадити швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (з одного року змінюється на  60 днів). Зараз отримати страхову виплату від МТСБУ  після банкрутства страхової компанії вкрай важко, ця процедура зараз тягнеться роками, і не завжди успішно;
  • запровадити пряме врегулювання у всіх випадках дорожньо-транспортних пригод, в яких шкоду завдано лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за страховою виплатою до свого страховика.

Зараз опція «пряме врегулювання» є у більшості страхових компаніях — вона  є необовʼязковою, але її можна купити додатково.  Вона коштує не дорого, проте «пряме врегулювання виплати страховки після ДТП» значно пришвидшує строки отримання власник автомобіля страхової виплати — бо потерпілий звертається до своєї страхової компанії, і саме його страхова компанія здійснює потерпілому страхову виплату, а потім вже вона сама страхова стягую цю суму із страхової компанії винної особи;

  • запровадити порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу та здійснення страхових виплат у розмірі, необхідному для відновлення транспортного засобу.

Зараз страхова виплачує із врахуванням зносу деталей автомобіля, що часто не вистачає на проведення повного ремонту автомобіля пошкодженого після ДТП. Якщо автомобіль старше 7 років, але вже був у ДТП, або завеликий пробіг (використовувався в режимі таксі), або якась із деталей автомобіля вже фарбувалася чи ремонтувалася, то  страхова платить із врахуванням коефіцієнту фізичного зносу —  за вирахуванням із вартості деталей від 30 до 70 відсотків їх вартості. Та після такого вирахування зносу деталей, розміру страхової виплати не вистачало водію щоб повністю відремонтувати свій автомобіль після ДТП.

  • поширити дію страхового покриття за договором ОСЦПВ на пасажирів транспортного засобу, який спричинив дорожньо-транспортну пригоду;
  • запровадити вільне ціноутворення, що надасть можливість визначення «справедливої ціни» та включить ринкові механізми;

Так, вартість страховки стане дорожче, зараз приблизна вартість страхового полісу ОСЦПВ – 2000 грн. на рік, то прогнозується в середньому- 4000 грн. на рік, тобто, в два рази.

  • зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати потерпілим з 90 до 60 днів з дня подання заяви про здійснення страхової виплати;

Страхові скоріше будуть здійснювати страхове відшкодування, що вкрай важливо для власника автомобіля, — як можна скоріше отримати кошти на ремонт пошкодженого автомобіля через ДТП. 

Якщо в вас залишилися питання, звертайтеся до АвтоАдвоката (Адвокат по ДТП) — за телефоном — 068-203-23-23 прямо зараз!
Також ви можете написати своє запитання у телеграмі тут.